martes, 12 de junio de 2012


PRÀCTICA DE eXe-Learning
El principal objectiu en la realització d’aquesta pràctica és el disseny de materials educatius. Exe-Learning és un programa tipus open source (recursos lliures o gratuïts); una creació d'aplicació que permet a professors i acadèmics la publicació de contingut didàctics en suports informàtics (CD, memòries USB, en la Web), sense necessitat d'ésser ni convertir-se en experts en HTML o XML. Els recursos creats en eXelearning poden exportar-se en formats de paquet de contingut de IMS, SCORM 1.2 o IMS Common Cartridge o com simple pàgines de Web independents.
Pel que fa als menús que presenta eXe Learning, existeixen 4 tipus, que són els següents:
-       Archivo. Permet obrir guardar i exportar arxius (destaca Web o *Scorm).
-    Herramientas. L'opció de Redactor de *IDevice serveix per a personalitzar les aplicacions. Preferencias permet canviar l'idioma de l'interfície i finalment actualizar vista permet actualitzar la pàgina del navegador
-      Estilos. Permet canviar la fulla d'estils del projecte sencer.
-      Ayuda. Accedim al lloc Web dels desenvolupadors on estan els manuals d'ajuda.

En l’entorn de treball també existeixen dues zones importants:
-      
   Arbre de continguts. Aquesta àrea permet configurar l'arbre (existeixen tres nivells: Pàgina, Sub-Pàgina i Sub-Sub-Pàgina)
-    Devices. És on es troben totes les eines d'Edició

Pel que fa al format del document (propietats de cada idevice), la pestanya de propietats presenta les següents opcions:

Paquete. La secció de Propietats li permet registrar els detalls generals sobre el seu projecte Títol, Autor, i Descripció. També permet definir l'ordre que prefereixi emprar per a descriure els diferents components o nivells dintre del recurs (Taxonomia).
Metadades de Dublin Core. És un estàndard de metadades per a recursos en biblioteques, ofereix "informació sobre la informació".
Exportar permet configurar l'exportació a SCORM.


Arbre de continguts d’eXe Learning

Aquesta eina permet definir l'estructura que tindrà el seu projecte. Això és particularment útil per a projectes grans o complexos que contenen moltes parts o temes. Les diferents parts de l'arbre de continguts es mostren a continuació:

Inicio. El node d'Inici (Home) és la primera pàgina mostrada quan el projecte és exportat a la web o a un LMS. Aquest és un node jeràrquicament pare i els nodes "fills" addicionals poden ser afegits sota aquest node.

Añadir y eliminar nodos. Per a Afegir nous nodes seleccioni el node pare i faci clic en el botó d'Agregui pàgina. També podem canviar el nom d’aquests nous nodes, seleccionant-los i prement el botó "Renombrar". Per a eliminar un arxiu, seleccionar-lo i prémer el botó eliminar. Aquesta acció ha de confirmar-se però no es pot desfer.

Flechas Promover/Degradar. Seleccionant un node i fent clic en una de les fletxes canviarà la posició d'aquest node en l'estructura de l'esquema donant-li major o menor rellevància a aquest tòpic o modificant l'ordre.

Insertar y extaer paquetes. Aquesta funció ens permet extreure el node seleccionat i tots els nodes dependents en un arxiu separat.


Editor HTML

Aquesta eina està disponible en tots edicions d'aquesta aplicació (Panell iDevices) de eXe Learning i permet donar format al text així com inserir elements multimèdia com imatges, vídeos, expressions matemàtiques, etc.
La primera de les accions que es pot realitzar amb l'editor és inserir una imatge:
-      
 En la pestanya General, s'emplena la URL d'on tenim la imatge o per defecte la busquem en el nostre disc dur.
-       S'ha de mantenir premut la opción de mantener proporciones i escriure un text alternatiu en la imatge.
-       Dintre de la pestanya apariencia es pot seleccionar el lloc que ocuparà la imatge dintre de la pàgina.
-       S'acceptaran els canvis i la imatge apareixerà en el nostre document.

La inserció d'un vídeo en eXeLearning és molt similar a la d'una imatge. Per a introduir una animació en flash es segueix el mateix procés.

Igual que en el cas anterior, en la pestanya general s'escull el tipus de vídeo i se li assigna de forma arbitrària una ruta al nostre arxiu. Finalment, amb la previsualització es poden ajustar les dimensions del vídeo. Després de finalitzar aquests passos, se li dóna a acceptar i el vídeo ja estarà inserit.

L'última opció que ens queda per analitzar és la inclusió d'enllaços externs /interns o adjuntar arxius. A continuació s'explica amb major detall aquestes opcions:
-       Enlaces externos. Aquests enllaços ens permeten vincular la pàgina que estem editant amb altra pàgina Web. Hem d'introduir la URL d'aquesta pàgina Web en el quadre de diàleg que s'obre al prémer sobre la icona de la cadena.
-       Adjuntar Archivos. Per a adjuntar arxius hem d'usar també el quadre de diàleg dels enllaços, encara que ara no introduïm una URL sinó que accedim als arxius que tenim guardats en el nostre ordinador.
-       Enlaces internos. Aquests enllaços ens permeten crear vincles a punts concrets de les pàgines de la unitat didàctica que estem creant. Per a això hem de crear primer un àncora en el punt desitjat de destinació (usant la icona de l'àncora) i posteriorment crear un enllaç en el punt d'origen amb el mateix quadre de diàleg que per als enllaços externs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario