PRÀCTICA
DE CERCADOR D’IMATGES
La
realització d’aquesta pràctica tenia com a principal objectiu aprendre què són
els cercadors d’imatges i les seves diferents tipologies. Un cercador d’imatges/vídeo
de Google no és propietari de les imatges o vídeos que es proporcionen, per
tant, la gestió dels drets d’autor la realitza l’usuari amb el propietari del
producte. El procediment de recerca està completament automatitzat i existeixen
diversos tipus de cercadors:
Cercadors
generals, que permeten la
utilització de determinats tipus de filtres, a més a més la recuperació de la
imatge està basat en el text que l’acompanya.
Multi-cercadors, que treballen amb una única interfície mentre que no
permeten ni la consulta simultània ni els resultats unificats.
I, per últim, els meta-cercadors,
que són molt més complets que els multi-cercadors, ja que permeten consultar
simultàniament diversos cercadors i finalment, presenten els resultats
eliminant duplicitats. El seu major inconvenient és la simplificació de sintaxi
que pot generar errors.
Altre concepte
important és el de Bancs d’imatges. Aquests
elements s’encarreguen de la difusió de col·leccions i la seua gestió, en molts
casos, es realitza mitjançant bases de dades. La descripció dels vídeos i les
imatges es realitza de forma manual. Dintre d’aquesta branca existeix un tipus
de banc molt útil, els Socialize. En ells,
són els usuaris qui s’encarreguen de publicar les imatges i, a més a més, no
les comercialitzen i les ofereixen sota llicència creative Commons. En alguns
casos, les agències s’engarreguen de fer-se vorer a través d’ells.
Alguns exemples de cercador generals:
Alguns exemples de Multi-cercadors:
Alguns exemples de Metacercadors:
Imatges i vídeos gratuïts:
No hay comentarios:
Publicar un comentario