martes, 12 de junio de 2012


PRÀCTICA DE CERCADOR D’IMATGES

            La realització d’aquesta pràctica tenia com a principal objectiu aprendre què són els cercadors d’imatges i les seves diferents tipologies. Un cercador d’imatges/vídeo de Google no és propietari de les imatges o vídeos que es proporcionen, per tant, la gestió dels drets d’autor la realitza l’usuari amb el propietari del producte. El procediment de recerca està completament automatitzat i existeixen diversos tipus de cercadors:
Cercadors generals, que permeten la utilització de determinats tipus de filtres, a més a més la recuperació de la imatge està basat en el text que l’acompanya.
Multi-cercadors, que treballen amb una única interfície mentre que no permeten ni la consulta simultània ni els resultats unificats.
I, per últim, els meta-cercadors, que són molt més complets que els multi-cercadors, ja que permeten consultar simultàniament diversos cercadors i finalment, presenten els resultats eliminant duplicitats. El seu major inconvenient és la simplificació de sintaxi que pot generar errors.
         Altre concepte important és el de Bancs d’imatges. Aquests elements s’encarreguen de la difusió de col·leccions i la seua gestió, en molts casos, es realitza mitjançant bases de dades. La descripció dels vídeos i les imatges es realitza de forma manual. Dintre d’aquesta branca existeix un tipus de banc molt útil, els Socialize. En ells, són els usuaris qui s’encarreguen de publicar les imatges i, a més a més, no les comercialitzen i les ofereixen sota llicència creative Commons. En alguns casos, les agències s’engarreguen de fer-se vorer a través d’ells.
Alguns exemples de cercador generals:
Alguns exemples de Multi-cercadors:
-       http://photoseek.net/
Alguns exemples de Metacercadors:
-       http://www.blinkx.com/
Imatges i vídeos gratuïts:
-       http://spinxpress.com/
-       http://blip.tv/









No hay comentarios:

Publicar un comentario