miércoles, 16 de mayo de 2012


TEMA 10. LA WEB 2.0
En aquesta Unitat, farem una comparativa entre la web 1.0 i 2.0. A més a més, vorem quines són les aplicacions de la web 2.0 i les seues implicacions educatives

Diferències entre la web 1.0 i la 2.0
            La Web 1.0 presenta les següents característiques: son pagines web més estàtiques, on els continguts son produïts pel Webmaster. Visualitzem els continguts mitjançant un navegador web, on l’usuari sols pot elegir el contingut. I, a més a més, és necessari tenir instal·lat un programari client en l’ordinador.
            En canvi, en la Web 2.0, els usuaris tenen una gran interacció ja que la plataforma de treball és la pròpia pàgina web i no és necessari tindre instal·lat un programari client en l’ordinador com en la web 1.0, i és eixa l’essència de la web 2.0. Disposa d’un contingut més dinàmic on la visualització es realitza mitjançant un navegador. L’escriptura web és compartida i la unitat mínima de contingut és el post o l’article. I, per últim, tots els navegants són autors de la informació.
Aplicacions de la Web 2.0
            Segons l’activitat a la qual es destina, trobem diferents aplicacions de la Web 2.0. És a dir, per a expressar-se, crear i publicar utilitzem Blocs i Wikis. Per a compartir, publicar i cercar informació utilitzem: Pop Cast, Youtube, Flickr, Del.lici.ous, SlideShare. Trobem també xarxes socials com Second Life, Twitter o Facebook. I, per accedir a la informació d’interès: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.
Implicacions educatives de la Web 2.0
            Primerament, és un espai social horitzontal i ric en fonts d’informació. Està orientat al treball autònom i col·laboratiu, i permet ser crític i creatiu fomentant l’expressió personal. Permet investigar i compartir recursos per tal de crear coneixement i aprendre. A més a més, facilita un aprenentatge més autònom amb una major participació en les activitats grupals, per tant, hi haurà una major motivació i interès.
            Altre aspecte important, és que permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre’ls a comentaris dels lectors. Ofereix espais on-line per a la publicació dels continguts, i possibilita noves activitats d’aprenentatge i avaluació. Millora les nostres competències digitals, com, per exemple, cercar, processar i comunicar informació. I, finalment, permet la creació i gestió de xarxes de centres i professors.

Per últim, he penjat un vídeo que és un documental sobre els nous usos de la xarxa basat en un llibre de Paul Beelen.





No hay comentarios:

Publicar un comentario