TEMA 8. Organització
dels recursos TIC en Educació Primària
En aquesta Unitat,
en primer lloc, hem justificat un projecte TIC, per tal de desenvolupar un
espai virtual on tinga cabuda tota la comunitat educativa. A més a més, hem
tractat tot el que té a veure amb el disseny d’aules digitals, per a ficar la
tecnologia en l’educació i saber per a què volem ficar-la per tal d’organitzar-la
de manera adequada. Per últim, vorem models i estratègies didàctiques, per tal
de saber quina és la finalitat de l’aula digital
1.
Justificació d’un projecte TIC
En primer lloc, és important impulsar el
desenvolupament d'un espai virtual de comunicació en el qual tingui cabuda tota
la comunitat educativa. Anem a emprar les
tic per a que tota la comunitat educativa tinga un espai per a poder compartir
els seus treballs educatiu, etc.
En segon lloc, és important també potenciar
l'ús de les TIC com recurs personal del professorat i per a la gestió administrativa. Utilitzem l’aula digital per que el professor potencia l’ús
de les TIC i va a potenciar i millorar la gestió administrativa del centre.
En tercer lloc, cal desenvolupar un model d'avaluació
que permeti conèixer el grau d'utilització de les TIC i la seva incidència en
el procés educatiu. Les tic fomenten
la creació d’un model d’avaluació i millora la eficiència del centre.
I, per últim, integrar la utilització de les
TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge en les diferents àrees del currículum. Açò, justifica la creació d’un aula digital.
2.
Disseny d’aules digitals
En aquest apartat tractarem com ficar la tecnologia i saber
per què volem ficar la tecnologia, per poder organitzar de manera adequada les
aules.
Aules virtuals: S’ha desenvolupat amb la Plataforma Moodle un
col·legi virtual on els alumnes entren a les seues “aules” per a realitzar tasques
tant en el centre com des de la seva casa o punts d’accés a Internet .
Es disposa d’un cablejat de
xarxa i un punt Wifi que donen servei a totes les dependències. 2 armaris
mòbils amb TV, DVD i vídeo. Doten l’aula d’una
xarxa.
Espai amb Pissarra Digital interactiva: 2 Aules de sisè de primaria,1 Biblioteca escolar,1
Aula d’usos Múltples,1 Aula TIC fixa. Es recomanable dotar l’aula d’un espai específic per a la pissarra digital,
per tal de poder fer altres activitats, buscar recursos a internet, etc.
Aules d’infantil i Primària. 1 ordinador amb Internet, 1 vídeo projector
fixe, 1 pissarra de projecció, connexió amb impressora en xarxa.
3. Models
i estratègies didàctiques
En aquest apartat,
vorem com podríem utilitzar nosaltres eixa aula digital, per tal de saber quina
és la finalitat de l’aula digital.
-
Suport i reforç, per complementar
i ampliar les exposicions del professor. Part presencial i part de tic
-
Es poden
realitzar les tasques on-line des de diverses plataformes.
-
Reforcen la realització d'activitats de lecto-escriptura (per a xiquets menudets).
-
Presentació de treballs i Unitats Didàctiques emprant tots els recursos tecnològics possibles.
A continuació, podem vorer un vídeo que explica com han anat evolucionant les noves tecnologies en l'educació, no te'l pergues!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario