miércoles, 16 de mayo de 2012


TEMA 8. Organització dels recursos TIC en Educació Primària

En aquesta Unitat, en primer lloc, hem justificat un projecte TIC, per tal de desenvolupar un espai virtual on tinga cabuda tota la comunitat educativa. A més a més, hem tractat tot el que té a veure amb el disseny d’aules digitals, per a ficar la tecnologia en l’educació i saber per a què volem ficar-la per tal d’organitzar-la de manera adequada. Per últim, vorem models i estratègies didàctiques, per tal de saber quina és la finalitat de l’aula digital

1.    Justificació d’un projecte TIC

En primer lloc, és important impulsar el desenvolupament d'un espai virtual de comunicació en el qual tingui cabuda tota la comunitat educativa. Anem a emprar les tic per a que tota la comunitat educativa tinga un espai per a poder compartir els seus treballs educatiu, etc.
En segon lloc, és important també potenciar l'ús de les TIC com recurs personal del professorat i per a la gestió administrativa. Utilitzem l’aula digital per que el professor potencia l’ús de les TIC i va a potenciar i millorar la gestió administrativa del centre.
En tercer lloc, cal desenvolupar un model d'avaluació que permeti conèixer el grau d'utilització de les TIC i la seva incidència en el procés educatiu. Les tic fomenten la creació d’un model d’avaluació i millora la eficiència del centre.
I, per últim, integrar la utilització de les TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge en les diferents àrees del currículum. Açò, justifica la creació d’un aula digital.

2.    Disseny d’aules digitals

En aquest apartat tractarem com ficar la tecnologia i saber per què volem ficar la tecnologia, per poder organitzar de manera adequada les aules.

Aules virtuals: S’ha desenvolupat amb la Plataforma Moodle un col·legi virtual on els alumnes entren a les seues “aules” per a realitzar tasques tant en el centre com des de la seva casa o punts d’accés a Internet .
Es disposa d’un cablejat de xarxa i un punt Wifi que donen servei a totes les dependències. 2 armaris mòbils amb TV, DVD i vídeo. Doten l’aula d’una xarxa.

Espai amb Pissarra Digital interactiva: 2 Aules de sisè de primaria,1 Biblioteca escolar,1 Aula d’usos Múltples,1 Aula TIC fixa. Es recomanable dotar l’aula d’un espai específic per a la pissarra digital, per tal de poder fer altres activitats, buscar recursos a internet, etc.

Aules d’infantil i Primària. 1 ordinador amb Internet, 1 vídeo projector fixe, 1 pissarra de projecció, connexió amb impressora en xarxa.

3.    Models i estratègies didàctiques

En aquest apartat, vorem com podríem utilitzar nosaltres eixa aula digital, per tal de saber quina és la finalitat de l’aula digital.

-       Suport i  reforç, per complementar i  ampliar les exposicions del professor. Part presencial i part de tic
-       Es poden realitzar les tasques on-line des de diverses plataformes.
-       Reforcen la realització d'activitats de lecto-escriptura (per a xiquets menudets).
-       Presentació de treballs i Unitats Didàctiques emprant tots els recursos tecnològics possibles. 
A continuació, podem vorer un vídeo que explica com han anat evolucionant les noves tecnologies en l'educació, no te'l pergues!!




No hay comentarios:

Publicar un comentario